Investigadores da UDC propoñen unha metodoloxía innovadora para a mellora da eficiencia enerxética no transporte marítimo

O profesor da E.T.S. de Náutica e Máquinas da UDC Feliciano Fraguela Díaz, xunto cos investigadores Julio Barreiro Montes, Vicente Díaz-Casas e Sonia Zaragoza, do Centro de Investigación en Tecnoloxías Navais e Industriais (CITENI) da UDC acaban de publicar un artigo científico na revista Journal of Marine Science and Engineering titulado “Energy Efficiency Operational Indicator Resilient, Ship Emissions under Control”.

Este artigo aborda a eficiencia enerxética no transporte marítimo, un sector que move máis do 85 % das mercadorías a nivel mundial. As previsións indican que este medio seguirá crecendo nos próximos anos, polo que a Organización Marítima Internacional (IMO) está a regular a eficiencia enerxética e as emisións do transporte marítimo cun seguimento exhaustivo.

A medida de eficiencia enerxética máis utilizada durante a operación nun buque é o Energy Efficiency Operational Indicator (EEOI); con todo, a dificultade para obter referencias claras deste indicador, xunto coa gran variabilidade que existe entre armadores á hora de elixir termos como «carga transportada», entre outros, fai que este indicador operacional de eficiencia enerxética en buques non teña os resultados esperados.

O estudo propón un procedemento en dúas fases para seleccionar valores representativos do EEOI, considerando parámetros como a velocidade do barco, a carga e o modo de operación. Este procedemento permite a implementación en tempo real de medidas para mellorar a eficiencia enerxética e ambiental do barco utilizando un sistema ciberfísico con sensores avanzados e software especializado, que recompilan e analizan datos en tempo real para optimizar o rendemento enerxético.

O artigo destaca a importancia de considerar as condicións operativas e ambientais no cálculo do EEOI, e propón o uso de gráficos de control EWMA para monitorear e mellorar continuamente a eficiencia enerxética. Os resultados mostran que este enfoque é efectivo para controlar as emisións e mellorar a eficiencia enerxética, adaptándose ás circunstancias de navegación e reducindo a variabilidade nos datos de emisións.

En resumo, o estudo presenta unha metodoloxía innovadora e práctica para mellorar a eficiencia enerxética no transporte marítimo, contribuíndo á sostibilidade e ao cumprimento das regulacións ambientais.

 

Fonte: Barreiro Montes J, Fraguela Diaz F, Diaz-Casas V, Zaragoza S. Energy Efficiency Operational Indicator Resilient, Ship Emissions under Control. Journal of Marine Science and Engineering. 2024; 12(10):1753. https://doi.org/10.3390/jmse12101753 

 

Síguenos en: Instagram | LinkedIn | WhatsApp

 

Máis información do estudo