Un estudo da ETS de Náutica e Máquinas proporciona ferramentas innovadoras para mellorar a manobra dos barcos

Os profesores da E.T.S. de Náutica e Máquinas da Universidade da Coruña José M. Pérez-Canosa, Francisco Javier Lama-Carballo, Alsira Salgado-Don, Genaro Cao-Feijóo, Eliseo A. Pacheco e José A. Orosa acaban de publicar un artigo científico na revista Journal of Marine Science and Engineering titulado “Novel Modeling for the Calculation of the Center of Lateral Resistance Position of Different Ships Making Use of a Full Mission Bridge Simulator and AI Tools”. Este artigo aborda a importancia de coñecer a posición do centro de resistencia lateral (CLR) na manobra de barcos, especialmente en portos con espazos reducidos.

O estudo destaca que, debido ao aumento do tamaño dos barcos e a necesidade de reducir o número de remolcadores para diminuír a contaminación e os custos, é crucial para os operadores de barcos coñecer non só o punto de pivote, senón tamén o CLR. Este punto é esencial para optimizar a asistencia dos remolcadores e mellorar a navegación marítima.

Para determinar a posición do CLR, os autores utilizaron un simulador de ponte de misión completa e ferramentas de intelixencia artificial. Desenvolvéronse 15 modelos matemáticos novidosos que demostraron unha alta precisión na predición da posición do CLR. Estes modelos son fáciles de aplicar polos operadores de barcos, xa que utilizan parámetros ben coñecidos.

O artigo tamén presenta gráficos tridimensionais orixinais que mostran a combinación de variables de entrada para identificar o mapa do proceso completo. Estes modelos e gráficos poden ser considerados útiles e aplicables polos operadores da maioría da frota mercante para mellorar a eficiencia e seguridade da navegación en augas restrinxidas.

En resumo, este estudo proporciona ferramentas innovadoras e prácticas para mellorar a manobra dos barcos, reducindo a necesidade de remolcadores e aumentando a seguridade na navegación.

 

Fonte: Pérez-Canosa, J. M., Lama-Carballo, F. J., Salgado-Don, A., Cao-Feijóo, G., Pacheco, E. A., & Orosa, J. A. (2024). Novel Modeling for the Calculation of the Center of Lateral Resistance Position of Different Ships Making Use of a Full Mission Bridge Simulator and AI Tools. Journal Of Marine Science And Engineering12(8), 1381. https://doi.org/10.3390/jmse12081381 

 

Síguenos en: Instagram | LinkedIn | WhatsApp

 

Máis información do estudo