|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual Lugar:
UDCOnline e Teams Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
A través de numerosos exemplos, este curso tratará de mostrar como a actividade investigadora non
está exenta de “sesgos de xénero”.
Insistirase fundamentalmente en 3 aspectos esenciais:
1. como a investigación carente de perspectiva de xénero produce unha mala ciencia
2. como unha comunicación sen perspectiva de xénero transmite de “maneira sesgada” os resultados científicos e,
3. como no ámbito da investigación, acoso sexual e por motivos de sexo impide que moitas mulleres desenvolvan as súas carreiras con liberdade e o éxito esperado.
Cada unha das tres sesións síncronas vía Teams dedicarase a un dos tres temas indicados nos obxectivos. O obxectivo é interiorizar que a perspectiva de xénero é transversal a calquera actividade investigadora e por iso empregarase exemplos precisos e contundentes.
Tamén se mostrarán proxectos e iniciativas que traballan en perspectiva de xénero na ciencia tanto no momento da investigación como no da comunicación / divulgación / transferencia deste coñecemento. Finalmente, insistirase en que o mundo da academia non está exento de discriminacións e acosos que afectan de maneira moi particular ás mulleres.
Cada unha das sesións de Teams dedicarase a un dos obxectivos xerais do curso. En cada unha destas tres sesións haberá unha parte expositiva na que se presentarán estudos e numerosos exemplos para entender a relevancia de cada un destes aspectos. Dedicaremos outra parte da sesión (no momento que sexa preciso) a discutir, intercambiar ideas, etc. Deixarase (ademais da gravación de cada sesión) a presentación en formato pdf da parte expositiva e algunha referencia suplementaria para consulta.
As últimas tres horas deste curso non se realizan a través de TEAMS. De maneira asíncrona, para cada
tema, proporanse algunhas propostas de lectura e unha tarefa sinxela (obrigatoria) para superar o curso. Todas elas realizaranse nun foro creado ao efecto.
Nome: Marta Macho Stadler
Universidade: Universidade do País Vasco
|
Duración:
15 horas Datas:
Modalidade:
Virtual Lugar:
UDCOnline e Teams Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
O obxetivo deste curso céntrase no achegamento ás ferramentas que ofrece a plataforma
Moodle para integrar contidos propios con ferramentas de autor interactivas (H5P), co fin de
que o persoal docente os poda empregar en tódalas modalidades de ensino: presencial, mixto e
a distancia.
O curso consta de 1 hora de traballo presencial en grupo mediante Teams para facer unha introdución ao curso e 14 horas de asesoramento mediante, vídeos titoriais, titorias individualizadas e traballo autónomo para a realización das tarefas.
Sesión presencial grupal: tentarase ver os contidos mencionados mediante Teams. Cada asistente
contará cun curso de probas, no que tentará aplicar os contidos deste curso seguindo as explicación que se darán.
Traballo autónomo e Titorías individualizadas: Ao longo do mes de realización do curso, os asistente, terán que realizar unha serie de tarefas consistentes en crear dous contidos H5P de cada un dos niveis. En caso de atranco na realización das tarefas, poderán solicitar tantas titorías como precisen mediante Teams.
Nome: Juan Carlos Brenlla Blanco
Universidade: Universidade da Coruña
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Semipresencial Lugar:
UDCOnline e Presencial Prazas:
25 Destinatarios:
Profesorado da UDC Importante: Neste curso, por petición da Vicerreitoría de igualdade e diversidade terán preferencia os homes que soliciten o curso.
|
|
Nome: Juan José Lorenzo Castiñeiras
Universidade: Universidade da Coruña
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Semipresencial Lugar:
UDCOnline e Presencial Prazas:
25 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
|
|
|
Desenvolverase como un curso teórico-práctico no que combinarán varias estratexias metodolóxicas: exposición oral, presentación e análise de casos, debate en pequeno e gran grupo.
Nome: Lorena Rilo Pérez e Ana Isabel Ares Pernas (Universidade da Coruña)
Universidade: Universidade do País Vasco
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual asíncrono e síncrono Lugar:
UDCOnline e Microsoft Teams Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
O obxectivo do curso é desenvolver as competencias docentes en canto a metodoloxías, técnicas, ferramentas, etc. que convirten o ensino tradicional máis centrado no docente nunha aprendizaxe centrada no estudante, para o desenvolvemento dunha aprendizaxe activa, autónoma e significativa.
A metodoloxía para conseguir dito obxectivo será participativa, de forma que o docente poida contar con lecturas, vídeos, píldoas, foros e outras actividades, experimentando e reflexionando sobre parte das diferentes metodoloxías propostas.
Unha parte do curso desenvolverase cunha dinámica remota síncrona.
O curso é práctico na súa totalidade, tanto na parte remota síncrona como no seguimento do curso. A idea é que o docente participe das dinámicas e actividades propostas como o faría o estudante nunha materia preparada con metodoloxías activas.
Nome: Susana Romero Yeso
Universidade: Departamento de Tecnoloxías Informáticas, Electrónicas e da Comunicación. Membro da Unidade de Innovación Docente. Universidad de Deusto
Listaxe de admisión (cando remate o período de adxudicación de prazas)
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual síncrono Lugar:
Microsoft Teams Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
Curso eminentemente práctico no que se traballarán diversas estratexias e ferramentas para a organización e xestión do tempo
Nome: Oriol Güell Custodio
Listaxe de admisión (cando remate o período de adxudicación de prazas)
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual Lugar:
UDCOnline e Teams Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC Importante: Debido á grande demanda deste curso, priorizaránse as persoas que non estivesen admitidas nas dúas edicións realizadas durante o curso 2024-2025
|
|
O curso seguirá unha metodoloxía práctica baseada no principio de learn by doing, promovendo a aprendizaxe activa a través da experimentación directa coas ferramentas de IA.
Nome: Xabier Martínez Rolán
Universidade: Universidade de Vigo
Listaxe de admisión (cando remate o período de adxudicación de prazas)
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual Lugar:
UDCOnline e Teams Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
|
|
|
|
Parte |
Duración |
Contidos |
Obxectivos |
|
Asíncrona (Campus Virtual UDC) |
6 horas |
1. Introdución ao modelo COIL: definición, principios e beneficios da internacionalización virtual, comunicación intercultural en contextos educativos. |
- Coñecer os fundamentos do modelo COIL. |
|
Síncrona (3 sesións de 2h) |
6 horas |
Sesión 1: revisión de conceptos, identificación de áreas docentes e temas, creación de parellas de traballo. |
- Aplicar os coñecementos teóricos ao deseño práctico dun proxecto COIL. |
O curso consta dunha parte teórica, auto administrado a través do campus virtual, centrado na presentación e explicación da metodoloxía COIL. A segunda parte serán unhas sesións síncronas que se complementarán con actividades asincrónicas entre pares, que fomentarán a reflexión crítica, o intercambio de ideas e o traballo colaborativo para a creación dun proxecto COIL. O proceso formativo baséase na aprendizaxe activa, na co-creación de coñecemento e no deseño aplicado. Cada participante elaborará, de forma guiada, unha proposta de experiencia COIL contextualizada na súa área docente, favorecendo así unha transferencia directa do aprendido á aula.
Nome: Ana Montoya Reyes
Universidade: Universidade da Coruña
Listaxe de admisión (cando remate o período de adxudicación de prazas)
A preinscrición estará dispoñible desde as 10:00h do 13 de outubro do 2025
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual asíncrono Lugar:
UDCOnline Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
xxxx
xxxxx
xxxx
Nome: Jose A. García, Fernando Amorín e David Fociños
Universidade: Universidade da Coruña
Listaxe de preinscripción (cando remate o preriodo de preinscripción)
Listaxe de admisión(cando remate o período de adxudicación de prazas)
|
Duración:
10 horas Datas:
Modalidade:
Presencial Lugar:
Aula 2 - Edificio Xoana Capdevielle Prazas:
25 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
Nas sesións combinaranse exposicións e actividades prácticas de aplicación co alumnado
Nome: Pedro Allueva
Universidade: Universidad de Zaragoza
Listaxe de preinscripción (cando remate o preriodo de preinscripción)
Listaxe de admisión(cando remate o período de adxudicación de prazas)
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual síncrono Lugar:
Teams Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
Analizar de forma específica aquelas situacións que, no desenvolvemento das funcións do PDI, implican o tratamento de datos persoais, tanto no ámbito da docencia como no da investigación.
MÓDULO DE DEREITOS DE AUTORÍA E PROPIEDAD INTELECTUAL:
MÓDULO DE PROTECCIÓN DE DATOS:
O curso desenvolverase a través dunha metodoloxía teórico-práctica mediante explicacións expositivas e supostos prácticos para incentivar a participación das persoas asistentes.
Nome: Natalia Álvarez e Luz Puente
Universidade: Universidade da Coruña
Listaxe de preinscripción (cando remate o preriodo de preinscripción)
Listaxe de admisión(cando remate o período de adxudicación de prazas)
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual e presencial Lugar:
UDCOnline e presencial Prazas:
25 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
1. Apertura: comunicar é ensinar
Modalidade: Virtual (1h)
O valor da comunicación na docencia. Diferencia entre informar e acompañar.
2. Comunicación efectiva na aula
Modalidade: Virtual (2h)
Claridade verbal e non verbal, metáforas, pausas, estrutura narrativa.
3. Escoita activa e observación
Modalidade: Virtual (2h)
Escoita activa, respecto a silencios, sinales de desconexión, técnicas de observación do estudantado real.
4. Humanizar a comunicación
Modalidade: Virtual (1,5h)
A humanización universitaria, feedback humanizado, paralelismo coa humanización hospitalaria.
5. Retroalimentación e clima de aula
Modalidade: Virtual (1,5h)
Técnicas de feedback en tres pasos, crear un ambiente participativo, DAFO colectivo.
6. Obradoiro práctico presencial
Modalidade: Presencial (4h)
Role-play de escoita activa, redacción e análise de feedback humanizado, dinámicas de comunicación participativa (DAFO colectivo), escenarios simulados onde falaremos da comunicación en situacións de tensión ou desinterese estudiantil.
Nome: Antonio Fernández Coca
Universidade: Universidat de Illes Balears
Listaxe de preinscripción (cando remate o preriodo de preinscripción)
Listaxe de admisión(cando remate o período de adxudicación de prazas)
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual asíncrono Lugar:
UDCOnline Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
Módulo 1. Fundamentos teóricos da formación en liña e semipresencial.
Módulo 2. Planificación e deseño de materias e outras accións formativas en liña e semipresenciais.
Módulo 3. Estratexias para a dinamización de materias e outras accións formativas en liña e semipresenciais.
E-actividades:
Actividades interactivas de autocomprobación da aprendizaje, e-portfolio e participación en foros.
Actividades presenciais:
Grupos de discusión.
A metodoloxía empreada será a ABP. O alumnado desenvolverá, en forma de e-portfolio, un proxecto consistente en deseñar a súa propia acción formativa virtual ou semipresencial.
Nome: Ana M. Peña Cabanas
Universidade: Universidade da Coruña
Listaxe de preinscripción (cando remate o preriodo de preinscripción)
Listaxe de admisión(cando remate o período de adxudicación de prazas)
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Virtual Lugar:
UDCOnline e Teams Prazas:
30 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
Nome: Victor Arufe Giráldez
Universidade: Universidade da Coruña
Listaxe de preinscripción (cando remate o preriodo de preinscripción)
Listaxe de admisión(cando remate o período de adxudicación de prazas)
|
Duración:
12 horas Datas:
Modalidade:
Semipresencial Lugar:
UDCOnline e Aula 2 - Edificio Xoana Capdevielle Prazas:
25 Destinatarios:
Profesorado da UDC |
|
O curso terá un enfoque eminentemente práctico. O alumnado matriculado porá en práctica diferentes estratexias e recursos psicolóxicos para coidar e potenciar o seu popio benestar, partindo dos contidos e orientacións proporcionadas polo docente no Campus Virtual. Este traballo persoal complementarase cunha sesíon final de carácter presencial na que se porán en común as sensacións e cambios experimentados, e se realizará algunha práctica de autocoidado dirixida polo docente.
Nome: Carlos Freire Rodríguez
Universidade: Universidade da Coruña
Listaxe de preinscripción (cando remate o preriodo de preinscripción)
Listaxe de admisión(cando remate o período de adxudicación de prazas)