Gunta Stölzl (1897-1983)

5/11/2021

 

A primeira mestra de taller da Bauhaus, unha figura importante e clave na docencia da escola na súa etapa máis produtiva e de consolidación, entre os anos 1925 e 1931.
Gunta está presente na Bauhaus desde a súa apertura en 1919 en Weimar, como alumna destacada e activa, despois do curso preliminar estivo 6 anos no taller téxtil (onde maioritariamente derivar ás mulleres que accedían á Bauhaus).

En 1925, xa na nova localización da Bauhaus en Dessau, cando queda vacante a dirección do taller téxtil os seus estudantes aclámana ante o director Hannes Mayer como mestra de taller e en 1927 pasará a dirixir o mesmo ata 1931, sendo a única muller que ocupa un posto de dirección durante todo este tempo.

Günta Stoltz non só era unha muller incriblemente creativa e hábil, cunha visión clara do seu oficio, senón que tamén era a minoría feminina nun contexto eminentemente masculino na Bauhaus que, a pesar da súa ideoloxía igualitaria e inclusiva, na práctica reservou a pintura, talleres de escultura e arquitectura case exclusivamente para homes.

A pesar da falta de mentores e apoio, Gunta Stölzl seguiu adiante coa súa poderosa visión creativa na que aplicou a imaxinario da arte moderno de Johannes Itten (teoría da cor), Paul Klee (pensamento visual) e Wassily Kandinsky (arte abstracta) a novas técnicas de tecido.

 

Ensinou aos seus alumnos para usar teares manuais como medio de expresión artística e inculcou neles o amor pola artesanía e a convicción de que só a través do bo deseño podería a artesanía evolucionar e durar.

En 1931 e baixo a dirección de Mies Van der Rohe, é obrigada a renunciar ao seu posto debido ás tensións políticas do momento. Gunta perdera a nacionalidade alemá ao casar co arquitecto israelí Arieh Sharon e converteuse nun obxectivo político. Foi substituída no seu posto por Lilly Reich.

A partir de 1931 instálase en Suíza onde abre a súa propia empresa de tecidos con antigos alumnos da Bauhaus. Moitos dos seus traballos foron expostos no MOMA de Nova York e no Vitoria & Albert Museum de Londres.

 

 

Para saber un pouco máis

 

Hervás y Heras, Josenia  (2014).  El camino hacia la arquitectura: las mujeres de la Bauhaus.  Tesis (Doctoral), E.T.S. Arquitectura (UPM) <http://oa.upm.es/view/institution/Arquitectura/>.

https://www.guntastolzl.org/

 

 

Cristina García Fontán