Documentación de interese para persoal investigador

Código ético da investigación da UDC (versión aprobada polo CEID-UDC o 15/11/2018 e polo Consello de Goberno da UDC o 27/02/2019)

A investigación é o intento de descubrir e coñecer a realidade mediante a explicación e a comprensión dos fenómenos naturais e sociais. Investigar é, ademais, unha actividade cooperativa establecida socialmente para perseguir o coñecemento, que é o ben que lle dá sentido e lexitimidade, e que está acompañado por outros bens específicos en cada rama ou área de investigación: saúde, xustiza, eficiencia.

Xunto a este ben primario, o persoal investigador pode e adoita perseguir lexitimamente outros bens externos ou secundarios, que son consecuencia da procura ou obtención do coñecemento: ingresos dignos, recoñecemento, prestixio e progreso profesional.

Investigar é un trazo distintivo da tarefa universitaria, que forma parte das funcións básicas da UDC: crear, desenvolver, transmitir e avaliar criticamente a ciencia, a técnica e a cultura; preparar para o exercicio de actividades profesionais que esixan a aplicación de coñecementos e métodos científicos; ou difundir e transferir coñecemento ao servizo da cultura, a calidade de vida e o desenvolvemento económico.

En consecuencia, a UDC debe promover a investigación, establecer as condicións persoais, materiais e institucionais que aseguren a súa calidade e contribuír a consolidar unha cultura ética en todos os aspectos da actividade investigadora.

A integridade científica podería ser o valor, o principio ou a virtude que sintetice o comportamento dun/unha investigador/a responsable. Non obstante, convén desenvolver o seu significado a través dunha serie de valores e principios que integran o Código ético da investigación da UDC.

Código ético da investigación da UDC

 

Manual de boas prácticas de investigación

As boas prácticas de investigación son esenciais para producir unha ciencia de alta calidade e xerar as evidencias que sustentan os avances nas diferentes áreas de coñecemento.

Son o fundamento das carreiras investigadoras e da educación de primeiro nivel, e achegan seguranza aos/ás investigadores/as, cuxa actividade se apoia e relaciona cos resultados da actividade doutros.

As boas prácticas de investigación axudarannos tamén a construír a confianza pública no proceso científico e nos seus resultados.

Manual de boas prácticas de investigación

 

Carreira profesional académica

Este documento debe considerarse conxuntamente co de Carreiras profesionais alternativas e axudas á mobilidade para investigadores da UDC, en tanto que as dúas primeiras etapas da carreira profesional que aquí se describen (R1 e R2) son comúns a ambas as clases de itinerarios.

As dúas últimas etapas da carreira profesional (R3 e R4) descritas neste documento teñen como meta final a incorporación ao persoal docente e investigador (PDI) da UDC de investigadores independentes, estables e líderes nos seus respectivos campos do saber.

Debe entenderse que en calquera momento se pode proseguir noutra universidade, nacional ou estranxeira, a carreira profesional académica iniciada na UDC, coas especificidades propias de cada institución, comunidade ou país, ás que non se fai referencia neste documento.

Carreira profesional académica

Carreira alternativa

Segundo a Enquisa de seguimento de carreiras profesionais de doutoramentos da European Science Foundation 2017, o 47% dos doutors que obtivo o seu título nos sete anos anteriores (2010-2016), outorgados por calquera das nove organizacións asociadas (ningunha de España), traballa na universidade. Porén, o sector laboral difire amplamente dependendo do campo de estudo, coas porcentaxes máis altas a este respecto para os enquisados que estudan ciencias sociais (58%) e humanidades (56%), e os máis baixos para aqueles que estudan ciencias médicas e da saúde (30%).

Este problema estrutural alimenta a extraordinaria importancia dos esforzos para ofrecer unha maior preparación, sexa durante a fase de formación, sexa mediante o desenvolvemento profesional continuo, para aqueles que procuran carreiras non académicas.

A Universidade da Coruña desexa mellorar a capacitación nestas áreas, principalmente a través da súa Escola Internacional de Doutoramento (EIDUDC) e os seus centros de investigación, en colaboración co Centro de Capacitación e Innovación Educativa da UDC (CUFIE), a Biblioteca da UDC, a Oficina de Relacións Internacionais da UDC (ORI) e a Oficina de Transferencia de Tecnoloxía da UDC (OTRI).

Carreiras profesionais alternativas