No laboratorio pódense realizar numerosos ensaios de firmes de estradas (materiais granulares, mesturas bituminosas, adoito cemento, etc.), entre os que cabe citar:
Este equipo permite realizar unha rápida determinación do módulo, da deformación permanente e da fatiga de mesturas bituminosas utilizando mostras cilíndricas extraídas da estrada ou preparadas en laboratorio. Os seus pricipales usos son:
As mesturas bituminosas en frío foron consideradas materiais de pavimentación de menor calidade que as mesturas bituminosas en quente debido a varias razóns, como o seu maior contido de ocos de aire e a necesidade dunha maduración para alcanzar unha adecuada resistencia. Con todo, son especialmente aptas para estradas de baixo/medio tráfico, que habitualmente se atopan afastadas das plantas de aglomerado e teñen unha mala chaira. Ademais, presentan vantaxes ambientais como un menor consumo enerxético.
Unha técnica de gran futuro para a conservación de firmes de estradas é a súa rehabilitación mediante a reciclaxe in situ en frío con emulsión, debido ás súas numerosas vantaxes ambientais e económicas