Proba de Acceso á Universidade (PAU)

En Galicia, as probas de acceso ás tres universidades galegas, PAU, estarán organizadas pola Comisión Interuniversitaria de Galicia, CIUG: www.ciug.gal

Información básica

Poderán participar na proba de acceso á universidade, regulada no Real Decreto 534/2024, do 11 de xuño, polo que se regulan os requisitos de acceso as ensinanzas universitarias oficiais de Grao, as características básicas da proba de acceso e a normativa básica dos procedementos de admisión, o alumnado que esté en posesión do título de Bacharelato, con independencia da modalidade e, no seu caso, vía cursadas.

O alumnado realizará a proba, tanto na convocatoria ordinaria como na extraordinaria, no ámbito territorial da administración educativa na que finalizase os estudos que lle permitan acceder á proba e nos terminos que determine cada administración educativa. Aquelas persoas que se presenten en sucesivas convocatorias co obxecto de superar a proba ou mellorar a calificación obtida poderán facelo no ámbito de xestión da administración educativa na que residan ou na que finalizaron os seus estudos.

A proba versará sobre as materias comúns e as materias específicas obrigatorias de modalidade de segundo de Bacharelato.

A proba constará de catro ou, no caso de comunidades autónomas con lingua cooficial, cinco exercicios que versarán sobre a seguintes materias:

  1. Lingua Castelá e Literatura II e Linguna Cooficial e Literatura II.
  2. Historia de España ou Historia da Filosofía, a elección do alumnado.
  3. Lingua Extranxeira II. A efectos da organización da proba, o alumnado indicará na sua solicitude de preinscrición a lingua extranxeira da se examinará, entre alemán, francés, inglés, italiano ou portugués.
  4. A materia específica obrigatoria do segundo curso de Bacharelato da modalidade e, no seu caso, vía cursada.
    1. Para a modalidade de Artes:
      • Na vía de Artes Plásticas, Imaxe e Deseño: Dibuxo Artístico II.
      • Na vía de Música e Artes Escénicas: Análise Musical II ou Artes Escénicas II, a elección do alumnad.
    2. Para a modalidade de Ciencias e Tecnoloxía: Matemáticas II e Matemáticas Aplicadas as Ciencias Sociais II, a elección do alumnado.
    3. Para a modalidade Xeral: Ciencias Xerales.
    4. Para a modalidade de Humanidades e Ciencias Sociais: Latín II ou Matemáticas Aplicadas as Ciencias Sociais II, a elección do alumnado. 
  • Cada uno dos exercicios terá una duración de noventa minutos. Establecerase un descanso entre probas consecutivas de, como mínimo, trinta minutos. Non se computará como periodo de descanso o utilizado para ampliar o tempo de realización das probas do alumnado con necesidades específicas de apoyo educativo.
  • Tanto os elementos curriculares obxecto de evaluación, como o número e tipo de preguntas ou tarefas, adecuaranse á duración do exercicio. Terase en conta que o alumnado necesitará dedicar un tempo significativo tanto a lectura e ao analise da posible documentación aportada, como ao deseño da extratexia para a resolución das preguntas ou tarefas plantexadas.
  • Os exercicios poderán estar estructurados en diferentes apartados que, a súa vez, poderán conter unha ou varias preguntas ou tarefas. Estas poderán requirir respostas pechadas, semiconstruidas ou abertas, sempre que en caa uno dos exercicios a puntuación asignada ao total de preguntas ou tarefas de resposta aberta ou semiconstruida alcance como mínimo o 70%.
  • En cada materia entregarase un único modelo de exercicio ainda que se poderá incluir a posibilidade de elexir entre varias preguntas ou tarefas. Esta elección non poderá implicar en ningún caso a disminución do número de competencias específicas obxecto de evaluación.
  • Os exercicios das materias de Lingua Castelán en Literatura II, Lingua Cooficial e Literatura II e Lingua estranxeira II, deberán ofrecerse e responderse na lingua correspondiente. Para o resto de exercicios, as administracións educativas asegurarán ao alumnado a posibilidade de elección entre as linguas oficiais dos sus territorios.
  • En todos os exercicios incluirase información para o alumnado sobre os criterios de corrección e calificación. Estes criterios incluirán, entre outros, parámetros que permitan valorar os seguintes aspectos:
    • Adecuación ao solicitado no enunciad,
    • coheriencia, cohesión, corrección gramatical, léxica e ortográfica dos textos producidos, así como a sua presentación.
  • Anualmente, celebraranse dúas convocatorias: unha ordinaria e outra extraordinaria. 
  • O alumnado que desexe mellorar a calificación obtida na proba de acceso, poderá volver a presentarse, tanto na convocatoria extraordinaria dese mismo curso escolar, como en convocatorias sucesivas. En todos os casos, deberá realizarse a proba completa e tomarase en consideración a calificación de acceso máis alta das obtidas.

Datas provisionais:

  • Convocatoria ordinaria: 3, 4 e 5 de xuño.
  • Convocatoria extraordinaria: 1, 2 e 3 de xullo.
  • Cada uno dos exercicios que comprenden a proba de acceso calificarase de 0 a 10 puntos, con duas cifras decimales.
  • A calificación da proba de acceso será a media aritmética das calificacións obtidas en cada uno dos exercicios. A media espresarase nunha escala de 0 a 10 puntos con tres cifras decimales, redondeada a milésima más proxima e, en caso de equidistancia, á superior. Esta calificación deberá ser igual ou superior a catro puntos para que poda ser tida en conta no acceso as ensinanzas universitaris oficiais de Grao.
  1. A calificación de acceso a universidade calcularase mediante a media ponderada do 60% da nota media de Bacharelato, calculada sen ter en conta a calificación da materia de Relixión, e do 40% da calificación da proba de acceso. A calificación obtida por este procedemento espresarase con tres cifras decimáis, redondeada á milésima máis próxima e, en caso de equidistancia, a superior.
  2. Entenderase que se reúnen os requisitos de acceso á universidade ando a calificación ponderada descrita no apartado anterior, sexa igual ou superior a 5 puntos.
  3. A calificación obtida no acceso a universidade terá validez indefinida para o acceso as distintas ensinanzas universitarias oficiais de Grado, sen perxuizo de mellora da calificación obtida.

Normativa básica dos Procedementos de Admisión

  1. O alumnado que realice a proba de acceso e desexe mellorar a súa nota de admisión poderá examinarse na mesma convocatoria de hasta tres materias de segundo curso de Bacharelato, comúns ou de modalidade, distintas a aquelas das que se examinase na proba de acceso. Asimismo, poderán examinarse dunha segunda lingua estranxeira distinta da que elixiran na devandita proba. 
  2. Nos seus procedementos de admisión, as universidades deberán ter en conta as calificacións obtidas en, polo menos, duas materias. Estas materias serán seleccionadas polas universidades de entre todas as susceptibles de ser evaluadas na proba de acceso ou nos procedementos de admisión.
  3. A nota de admisión calcularase sumando á calificación de acceso á universidade, as calificacións ponderadas das materias que cada universidade determine. Seleccionaranse, a tal efecto, de entre estas, as que resulten máis favorables para cada estudante. A nota expresarase con tres cifras decimales, redondeada a milésima máis próxima e en caso de equidistancia á superior.
  4. As universidades públicas darán a coñecer, ao inicio de cada curso no que se celebre a proba, os parámetros de ponderación que aplicarán sobre as calificacións vinculadas aos seus procedementos de admisión.
  5. As calificacións obtidas polo alumnado nos exercicios das materias as que se refire o apartado 1, terán validez durante o curso que se inicie inmediatamente despois da superación da proba y os dous cursos académicos seguintes a este. Para mellorar as calificacións obtidas, o alumnado poderá presentarse en sucesivas convocatorias a calquera das materias as que se refire o apartado 1, tomándose en consideración a calificación máis favorable.
  6. De forma excepcional, as universidades poderán establecer condicións ou probas especiais para determinadas ensinanzas.
  1. O alumnado que, conforme ao previsto na disposición adicional trixésimo terceira da Lei Orgánica 2/2006, do 3 de maio, esté exento de realizar a proba de acceso á universidade, poderá participar nos procedementos de admisión previstos.
  2. No caso de quenes estén en posesión dun título de Técnico Superior de Formación Profesional, Técnico Superior de Artes Plásticas e Deseño ou de Técnico Deportivo Superior, teranse en conta como calificación de acceso a nota do título ou, no caso de que esta non figure no mesmo, a nota media do seu expediente. Asimesmo, as universidades poderán ter en consideracón para a admisión deste alumnado a correspondencia que, a tales efectos, establezca o Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes entre os seus títulos e os ámbitos de coñecemento.
  3. Nos procedementos de admisión do alumnado procedente dos sistemas educactivos estranxeiros, terase en conta como calificación de acceso a calificación obtida nas enseñanzas cursadas. Asimesmo, para a súa admisión, as universidades poderán ter en consideración as calificacións de materias concretas. O Ministerio de Educación, Formación Profesional e Deportes regulará a equivalencia de calificacións que se utilizará no acceso á universidade deste alumnado. As universidades poderán realizar en inglés ou noutras linguas estranxeiras as evaluacións que poideran establecer nos procedementos de admisión deste alumnado.

 


 

Normativa PAU

Real Decreto 534/2024, de 11 de xuño, polo que se regulan os requisitos de acceso ás ensinanzas universitarias oficiais de Grao, as características básicas da proba de acceso e a normativa básica dos procedimentos de admisión.

LEi ORGÁNICA  3/2020, de 29 de diciembre, pola que se modifica a Lei Orgánica 2/2006, de 3 de maio, de Educación.